Powstanie Dolnośląska Autostrada Rowerowa

Zaktualizowano 1 miesiąc temu

Ponad 1,5 tys. kilometrów, najwyższe standardy i malowniczy przebieg – tak będzie wyglądała Dolnośląska Autostrada Rowerowa. Zostaną też do niej przyłączone dolnośląskie, leśne trasy rowerowe SINGLETRACK.
List intencyjny w tej sprawie 15 września w Rudzie Sułowskiej podpisali samorządowcy i przedstawiciele instytucji zaangażowanych w projekt, m.in. z wrocławskiej dyrekcji LP. Trasy rowerowe SINGLETRACK to atrakcyjnie turystycznie trasy, zaprojektowane specjalnie dla uprawiania rowerowej turystyki górskiej.

Co najważniejsze, metoda projektowania i budowy ścieżek rowerowych uwzględnia gospodarkę leśną i ochronę przyrody. Zdecydowanie jest to odpowiedź na najnowsze trendy MTB w Europie Środkowej.

Arkadiusz Wojciechowicz, dyrektor RDLP we Wrocławiu podkreślił, że single tracki to spójny i jednolity system ścieżek, stacji turystycznych oraz serwisowych. Na Dolnym Śląsku znajduje się już ponad 400 km takich rowerowych szlaków dla wymagających.

Inicjatorem wspólnej autostrady rowerowa jest stowarzyszenie Rzeczpospolita Samorządna, skupiające kilkadziesiąt dolnośląskich samorządów, od kilku lat wspierająca rozwój społeczny, gospodarczy i kulturowy w regionie.

Stowarzyszenie wśród najważniejszych celów stawia łączenie wspólnot lokalnych, a także promocję i realizację wspólnych interesów jednostek samorządu terytorialnego.

Partnerami przedsięwzięcia, oprócz dolnośląskich samorządów, są Wody Polskie, PKP S.A., Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Lasy Państwowe, czyli instytucje, które są w części właścicielami działek, przez które będzie przebiegać Dolnośląska Autostrada Rowerowa.

Samorządy będą w szczególności odpowiedzialne za zapewnienie finansowania, wybór wykonawców projektu i robót budowlanych, a także późniejsze utrzymanie nowej infrastruktury.

Dolnośląska Autostrada Rowerowa uzupełni układ transportowy na Dolnym Śląsku i pozwoli ograniczać zjawisko wykluczenia komunikacyjnego. Projekt nada także nowy impuls lokalnym planom rozwoju ruchu turystycznego, promocji, a także pozytywnie wpłynie na dynamiczny rozwój lokalny i regionalny.

Zawarte porozumienie wpisuje się w lokalne strategie rozwoju, a także w Dolnośląską Politykę Rowerową. Realizacja wspomnianej inwestycji jest oczekiwana przez mieszkańców zarówno w aspekcie dostępności transportowej, jak i rozwinięcia wachlarza usług turystycznych.

Źródło: lasy.gov.pl

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.