Agroturystyka - jak ważna jest reklama wizualna
Zaktualizowano 1 rok temu
Reklama wizualna jest tu paradoksalnie ciekawym sformułowaniem, choćby dlatego, że jesteśmy świadkami rewolucji... obrazkowej i bez ryzyka można stwierdzić, że reklama wizualna staje się dominująca. Pomijając już wszelkie napisy i piktogramy, czasem w pierwszej chwili nie potrafimy odróżnić, czy mijamy prawdziwą osobę w przejściu, czy jego kartonową-fotograficzną sylwetkę. Reklama wizualna również jest niezbędna w promocji agroturystyki, tyle że ma (i powinna mieć) osobny charakter.
Na początek rzecz niezbędna, choć uniwersalna
Nie da się ukryć, że o popularności naszego przedsięwzięcia w dużej mierze będzie decydował własny portal i jakikolwiek inny przekaz internetowy. Niezbędny jest w naszych czasach również profil na Facebooku. Natomiast strona internetowa powinna być zawieszona już wtedy, zanim ruszymy z oficjalnym otwarciem naszej agroturystyki. Jej początkowa treść może polegać na rzucaniu coraz to szerszych sygnałów na temat oryginalności naszego gospodarstwa.
Do tego oczywiście będzie potrzebne charakterystyczne logo i layout strony. Tu trzeba pogodzić ciepłą przyciągającą grafikę z obowiązującymi trendami. Nie może być przerostu formy nad przyjaznym i prostym w obsłudze interfejsem. Unikajmy zwłaszcza wszelkich animacji na topie strony, choć sprawdzają się slidery, czyli zmieniające się automatycznie fotografie lub treści związane z ofertą.
Wizualne narzędzia tradycyjne
Tu mamy duże pole do popisu, gdyż w grę wchodzą drogowskazy, przydrożne reklamy planszowe i witacze. Drogowskazy zwykle są stawiane na kilka lub kilkanaście kilometrów przed dojazdem i bywają bardzo wymyślne, choćby z informacją eksponowaną na drewnie. Podobnie jest z witaczami, są to zarówno plansze jak i litery z drewna z nazwą gospodarstwa. Dobrze wyglądają rzeźby. Materiał i motyw wybieramy w zależności od charakteru gospodarstwa. Dobre przykłady znajdziemy w mazowieckiem.
Umieszczając napisy na witaczach weźmy pod uwagę sprawdzone metody ich czytelności. Potocznie do kolorów czytelnych zaliczana jest czerwień, choć niekoniecznie w każdym zestawieniu. Warto jest docenić czytelność bieli na ciemnej naturalnej desce. Nie cudujmy z obwódkami i "przestrzennością" liter, to się na ogół nie sprawdza.
Przesłanki prawne
W wypadku przydrożnej reklamy wizualnej zawsze należy się zorientować, kto jest właścicielem pasa drogowego, na którym byśmy umieścili planszę lub baner reklamowy albo drogowskazy - czy powiat, czy gmina, a może nadleśnictwo.
O założenie portalu nie musimy pytać nikogo, abyśmy tylko niczego nie splagiatowali.
Zapraszamy na http://www.konstantow.pl/