Agroturystyka - jak ważna jest reklama wizualna

Zaktualizowano 10 miesięcy temu

Reklama wizualna jest tu paradoksalnie ciekawym sformułowaniem, choćby dlatego, że jesteśmy świadkami rewolucji... obrazkowej i bez ryzyka można stwierdzić, że reklama wizualna staje się dominująca. Pomijając już wszelkie napisy i piktogramy, czasem w pierwszej chwili nie potrafimy odróżnić, czy mijamy prawdziwą osobę w przejściu, czy jego kartonową-fotograficzną sylwetkę. Reklama wizualna również jest niezbędna w promocji agroturystyki, tyle że ma (i powinna mieć) osobny charakter.

Na początek rzecz niezbędna, choć uniwersalna

Nie da się ukryć, że o popularności naszego przedsięwzięcia w dużej mierze będzie decydował własny portal i jakikolwiek inny przekaz internetowy. Niezbędny jest w naszych czasach również profil na Facebooku. Natomiast strona internetowa powinna być zawieszona już wtedy, zanim ruszymy z oficjalnym otwarciem naszej agroturystyki. Jej początkowa treść może polegać na rzucaniu coraz to szerszych sygnałów na temat oryginalności naszego gospodarstwa.

Do tego oczywiście będzie potrzebne charakterystyczne logo i layout strony. Tu trzeba pogodzić ciepłą przyciągającą grafikę z obowiązującymi trendami. Nie może być przerostu formy nad przyjaznym i prostym w obsłudze interfejsem. Unikajmy zwłaszcza wszelkich animacji na topie strony, choć sprawdzają się slidery, czyli zmieniające się automatycznie fotografie lub treści związane z ofertą.

Wizualne narzędzia tradycyjne

Tu mamy duże pole do popisu, gdyż w grę wchodzą drogowskazy, przydrożne reklamy planszowe i witacze. Drogowskazy zwykle są stawiane na kilka lub kilkanaście kilometrów przed dojazdem i bywają bardzo wymyślne, choćby z informacją eksponowaną na drewnie. Podobnie jest z witaczami, są to zarówno plansze jak i litery z drewna z nazwą gospodarstwa. Dobrze wyglądają rzeźby. Materiał i motyw wybieramy w zależności od charakteru gospodarstwa. Dobre przykłady znajdziemy w mazowieckiem.

Umieszczając napisy na witaczach weźmy pod uwagę sprawdzone metody ich czytelności. Potocznie do kolorów czytelnych zaliczana jest czerwień, choć niekoniecznie w każdym zestawieniu. Warto jest docenić czytelność bieli na ciemnej naturalnej desce. Nie cudujmy z obwódkami i "przestrzennością" liter, to się na ogół nie sprawdza.

Przesłanki prawne

W wypadku przydrożnej reklamy wizualnej zawsze należy się zorientować, kto jest właścicielem pasa drogowego, na którym byśmy umieścili planszę lub baner reklamowy albo drogowskazy - czy powiat, czy gmina, a może nadleśnictwo.

O założenie portalu nie musimy pytać nikogo, abyśmy tylko niczego nie splagiatowali.

Zapraszamy na http://www.konstantow.pl/

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.