Kącik porad dla sternika

Zaktualizowano 1 rok temu

Wyobraźmy sobie, że właśnie sfinalizowałeś swój czarter jachtów w Grecji bez sternika (bez załogi) i potrzebny Ci będzie zaufany i doświadczony kapitan. Zazwyczaj to ta osoba, jako bardziej doświadczona, zajmie się rezerwacją łodzi na Twój rejs. Kapitan musi być osobą pełnoletnią.

Wyobraźmy sobie, że właśnie sfinalizowałeś swój czarter jachtów w Grecji bez sternika (bez załogi) i potrzebny Ci będzie zaufany i doświadczony kapitan. Zazwyczaj to ta osoba, jako bardziej doświadczona, zajmie się rezerwacją łodzi na Twój rejs. Kapitan musi być osobą pełnoletnią.

W zdecydowanej większości przypadków w celu czarteru łodzi na Morzach wymagany jest patent sternika morskiego. W zależności od celu podróży, czasami wymagane być może dostarczenie także Żeglarskiego CV, żeby pracownik biura odpowiadający za najem łodzi mógł zweryfikować Twoje umiejętności nawigacyjne. W niektórych rejonach, takich jak Karaiby, patent sternika nie jest konieczny, jeśli masz odpowiednie doświadczenie.

Upewnij się, że możesz być obecny w miejscu rozpoczęcia podróży o odpowiedniej godzinie. Będziesz potrzebował odpowiedniego czasu, by przeprowadzić inwentaryzację łodzi.

Nie zapomnij, aby sprawdzić prognozę pogody. Powinieneś mieć jasny obraz sytuacji i dostosować rejs do panujących warunków atmosferycznych.

Załoga europejskiego lidera czarteru jachtów GLOBESAILOR.PL radzi abyś przeprowadził małą odprawę z całą załogą. Upewnij się, że każdy wie jak się zachować w przypadku zagrożenia lub wypadnięcia człowieka za burtę. Twoja załoga będzie mogła działać i być bardziej pomocna w przypadku zaistnienia takiej sytuacji. Dialog między sternikiem a uczestnikami rejsu jest kluczowy dla jego powodzenia i dobrego porozumienia się załogi.

Na początku płyń przez chwilę z wiatrem, by sprawdzić łódź oraz czy nie ma żadnych niespodzianek związanych z jej wyposażeniem.  

Zaleca się, aby kończąc rejs skierować się tak szybko do ostatniego punktu jak to możliwe. Dzięki temu na spokojnie i bez opóźnień będziesz mógł zwrócić łódź. Dobrze jest również przygotować trasę awaryjną i sprawdzić ewentualne miejsce schronienia w przypadku nagłego uszkodzenia łodzi.

Nie zapomnij zawiadomić portu o swoim przybyciu lub zadzwonić wcześniej w celu zarezerwowania miejsca.

Jeśli płyniesz z niedoświadczoną załogą, wybierz łatwiejszą trasę.

W czasie letnich wieczorów najlepiej jest oświetlić łódkę z lampami gazowymi, unikając w ten sposób ewentualnego rozładowania akumulatorów. Nie zapomnij o ich późniejszym zgaszeniu!!!

Dobrze rozplanuj nocną wachtę, dokładnie tłumacząc załodze jak mają postępować w różnych sytuacjach. Upewnij się, że nikt nie będzie zbyt przemęczony, oraz że nikt nie ma problemów z nawigacją w nocy. Tak czy owak – przygotuj się na to, że będziesz spać z otwartymi oczami.

Wreszcie, nie zapominaj o uzupełnianiu dziennika pokładowego na bieżąco. Jest to obowiązkowe i stanowi on oficjalną dokumentację rejsu.

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.