Co jest korzystniejsze: sprzedaż bannerów czy program partnerski?

Zaktualizowano 1 rok temu

Rozwój marketingu internetowego stale zmusza właścicieli stron internetowych do zastanowienia się nad opcją zainwestowania swojego wolnego czasu w możliwość wprowadzenia na swoich witrynach rozmaitych form promocji innych firm, których produkty tematycznie współgrają z treścią przedstawianą na naszej stronie internetowej - marketing afiliacyjny to jedna z technik marketingu internetowego.

Polega ona na współpracy na linii reklamodawca – partner. Niezależny marketingowiec, który na mocy podpisywanej umowy poprzez umieszczenie na swojej witrynie bannerów, linków tekstowych, specjalnych boxów itp. ma za zadanie sprowadzić na stronę internetową reklamodawcy potencjalnego klienta, który jest użytkownikiem strony danego partnera. Program partnerski przynoszący dochody daje możliwość ingerencji w formę umieszczanych reklam, co w znacznym stopniu może wpłynąć na harmonię z treścią danej witryny. W przypadku sprzedaży bannerów, osoba umieszczająca je na swojej witrynie nie ma żadnej kontroli nad treścią danej reklamy. Różnice zauważyć można również w wysokości wynagrodzenia, które w przypadku programów partnerskich zależy od wygenerowanych przez partnera korzyści dla reklamodawcy. W przypadku sprzedaży bannerów wynagrodzenie zależne jest jedynie od czasu wyświetlania na stronie danej reklamy, bądź od liczby jej wyświetleń, dlatego też wynagrodzenie to nie jest proporcjonalne do nakładu pracy, jaką właściciel witryny wkłada w przedsięwzięcie.

Dużym atutem programów partnerskich jest również fakt, iż dane reklamy mogą być umieszczane przez partnera w dowolnym miejscu oraz czasie na stronie, w zależności od własnego uznania właściciela danej strony internetowej. W programach partnerskich wyróżnić można dwie główne formy uzyskania przychodów. Pierwszą z nich jest prowizja należna z tytułu prawidłowo wypełnionego formularza, który umieszczony został na stronie partnera, druga zaś opcja to prowizja należna z tytułu sprzedanego/uruchomionego produktu, którego reklama znalazła się na witrynie partnera programu.

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.