Ścieżka przyrodnicza "Rowy"

Ścieżka przyrodnicza „Rowy” to pętla o długości około 7 km, rozpoczynająca się przy filii Muzeum Przyrodniczego w miejscowości o tej samej nazwie. Na szlaku czekają na nas oznakowane punkty przystankowe, poświęcone wybranym gatunkom ptaków (derkacz, dzięcioł czarny, ohar) i roślin (olsza czarna, wrzosiec bagienny, widłak jałowcowy i turznica piaskowa). Najbardziej spektakularną ze stacji ścieżki jest pomost widokowy nad jeziorem Gardno, z którego można w ciszy wypatrywać ptactwa.

• Długość:. 7 km (przejdź do mapy)
  • Liczba przystanków: 8
  • Czas: 3 – 4 godz.
  • Wydawnictwo: Przewodnik. Ścieżka przyrodnicza "Rowy" (wydawnictwa)
  • Ćwiczenia praktyczne: rozróżnianie gatunków roślin (wrzosiec, widłak, turzyca), obserwacja mrówek, określanie wieku drzewa
  • Infrastruktura na ścieżce: tablice informacyjne, ławy, wiaty przystankowe.

Trasa: Ścieżka przyrodnicza „Rowy” prowadzi przez obszary lądowe leśne i nieleśne, położone w Obwodzie Ochronnym Rowy. Początek ścieżki znajduje się przy Filii Muzeum Przyrodniczego w Rowach. Dalej trasa ścieżki biegnie ok. 3 km czerwonym szlakiem w kierunku wschodnim, przy skrzyżowaniu z pierwszym szlakiem czarnym prosto, mija z prawej strony pomost widokowy nad Jeziorem Gardno, a z lewej kładkę przy wydmie szarej. Następnie biegnie do kolejnego skrzyżowania szlaków, gdzie skręca w lewo szlakiem czarnym prowadzącym na plażę w kierunku północnym i po zejściu na plażę brzegiem morza w kierunku zachodnim do miejscowości Rowy.

Źródło:pomorskie.travel / slowinskipn.pl

N54º40'4.296", E17º3'32.224"Skopiowano do schowka

Cechy i udogodnienia

Wstęp płatny
Miejsce/obiekt, z którego korzystanie, zwiedzanie wymaga uiszczenia opłat.
Możliwość zwiedzania
Miejsce/obiekt, który jest udostępniany do zwiedzania.
Ogólnodostępny
Obiekt ogólnodostępny dla wszystkich w określonych dniach i godzinach. (np. instytucja publiczna lub kościół czynne w określonych godzinach).

Najbliższe atrakcje W najbliższej okolicy znajduje się wiele ciekawych atrakcji. Oto niektóre z nich.

Powiązane artykuły W tych artykułach wspomnieliśmy o aktualnie oglądanej przez Ciebie atrakcji

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.