Most kolejowy na dużej obwodnicy Krakowa

Data powstania obiektu: 1952 r.

Most kolejowy na dużej obwodnicy Krakowa – most kolejowy w Krakowie na Wiśle, leżący na trasie linii kolejowej nr 95 łączącej stację Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże, pomiędzy przystankami Kraków Nowa Huta Północ i Podgrabie Wisła. Jest to linia kolejowa omijająca dworzec Kraków Główny.

Most to trójprzęsłowa konstrukcja długości ok. 250 metrów i szerokości ok. 13 metrów. Przęsło środkowe ma długość 98 metrów a skrajne po 72,72 m. Przęsła są stalowymi kratownicami parabolicznymi z jazdą dołem, oddzielnymi pod każdym torem, posadowionymi na betonowych podporach. Podpory wykonało Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych Nr 9 (ZBM Kraków) a kratownice Mostostal Kraków. Most jest dwutorowy. Oddany został do użytku w 1952 roku.

Linia kolejowa na której się znajduje służyła do zaopatrywania w surowce (rudy żelaza i węgiel) kombinatu metalurgicznego Huty im. Lenina oraz do wywozu jego produktów a ma być w przyszłości częścią krakowskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, w Przylasku Rusieckim ma powstać przystanek kolejowy.

Źródło: wikipedia.pl

Zaktualizowano wczoraj

Dane teleadresowe

Kraków
place
50.0428224056026, 20.159427149891176Skopiowano do schowka
N50º2'34.161", E20º9'33.938"Skopiowano do schowka

Cechy i udogodnienia

Dostęp 24h/7
Obiekt publiczny, dostępny dla wszystkich 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu (np. pomnik w parku, przydrożny krzyż itp.).

Inne w kategorii: Architektura To najbliższe atrakcje w tej samej kategorii.

Najbliższe atrakcje W najbliższej okolicy znajduje się wiele ciekawych atrakcji. Oto niektóre z nich.