Wiadukt kolejowy w Ludwikowicach Kłodzkich

Data powstania obiektu: k. XIX w.

Potężny, czteroprzęsłowy most kolejowy przerzucony nad doliną bezimiennego potoku, dopływu Włodzicy. Kratownica przęseł opiera się na 3 kamiennych filarach z prześwitami podkreślającymi lekkość konstrukcji. Filary są ustawione z przesunięciem, przez co ułożony tor poprowadzony jest lekkim łukiem. Wysokość mostu w najwyższym punkcie (świetle) 31 metrów, długość 165 metrów. Dwa środkowe dźwigary jednego przęsła mają podwieszone paraboliczne pasy rozkładające lepiej naprężenia. Most zachował pierwotną formę i nie został uszkodzony w wyniku działań wojennych, ani powojennych rozbiórek „trofiejnych", czyli wykonywanych przez zdobywającą region w ostatnich miesiacach II wojny światowej Armię Czerwoną. Obydwa tory na moście są czynne, ruchem na moście kieruje nastawnia LK przy wschodnim przyczółku.

Źródło: powiat.klodzko.pl

Zaktualizowano 4 lata temu

Dane teleadresowe

Fabryczna
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
place
50.6190823686472, 16.4843571366455Skopiowano do schowka
N50º37'8.697", E16º29'3.686"Skopiowano do schowka

Cechy i udogodnienia

Parking
Miejsce/obiekt w pobliżu którego istnieje możliwość płatnego lub bezpłatnego zaparkowania samochodu.
Zabytek techniki
Miejsce/obiekt zaliczone w skład zabytków techniki.
Tylko z zewnątrz
Obiekt dostępny do zwiedzenia tylko z zewnątrz.
Dostęp 24h/7
Obiekt publiczny, dostępny dla wszystkich 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu (np. pomnik w parku, przydrożny krzyż itp.).
Obniżenie Noworudzkie (Wzg. Włodzickie)

Najbliższe atrakcje W najbliższej okolicy znajduje się wiele ciekawych atrakcji. Oto niektóre z nich.

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.