Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn nad odra dworzec kolejowy dron 1](/data/thumbs/places/2/83/28320/1200x800/kostrzyn_nad_odra_dworzec_kolejowy_dron_1.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - ddr oder border poland kustrin kie 4](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/ddr_oder_border_poland_kustrin_kie__4.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn poland panoramio 2](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn__poland_-_panoramio_2.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn dworzec pkp](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn_dworzec_pkp.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn dworzec 3 wk13](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn_dworzec_3_wk13.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn poland panoramio 8](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn__poland_-_panoramio_8.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn dworzec 2 wk13](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn_dworzec_2_wk13.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn n o stacja kolejowa](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn_n_o_stacja_kolejowa.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - kostrzyn dworzec 1 wk13](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/kostrzyn_dworzec_1_wk13.jpg)
![Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą - wk14 kostrzyn nad odra perony](/data/thumbs/places/2/83/28320/300x300/wk14_kostrzyn_nad_odra_perony.jpg)
Stacja kolejowa w Kostrzynie nad Odrą pełni rolę ważnego węzła kolejowego, obsługując połączenia krajowe i międzynarodowe, w tym do Niemiec. Według klasyfikacji PKP zaliczana jest do kategorii dworca lokalnego. Stacja jest unikalną budowlą, dwupoziomową z krzyżowym usytuowaniem peronów (jeden z dwóch tego rodzaju obiektów w Polsce – drugi znajduje się w Kępnie).
Źródło: wikipedia.pl
Dworzec został wybudowany w latach 1872–1874. Jako jeden z nielicznych budynków w Kostrzynie nie został całkowicie zniszczony podczas II wojny światowej. Po wojnie dworzec przeszedł remont, jednak w trudnych powojennych czasach używano kiepskich materiałów. W 2012 roku rozpoczął się gruntowny remont dworca zakończony jesienią 2014 roku. W ramach modernizacji została odnowiona i uzupełniona zabytkowa elewacja, która podlega nadzorowi konserwatora zabytków. Odnowiono też wszystkie pomieszczenia związane z obsługą podróżnych - hol, kasy biletowe, toalety. Dworzec został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier architektonicznych, dostosowanie toalet i zamontowanie wind. Wartość inwestycji to 7,7 mln złotych netto. Przebudowa finansowana była ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych.
Źródło: wikipedia.pl