Tunel kolejowy

Zaktualizowano 1 rok temu

Tunel zbudowano metodą drążenia w latach 1876-1877, a do budowy użyto kamienia. Ówczesną budowę linii kolejowej wraz z tunelem sfinansował arcyksiążę Albrecht Fryderyk Habsburg. Tunel jest częścią linii kolejowej z Bielska-Białej do Żywca. Długość tunelu - 268 m, wysokość - 6 m, a strop tunelu znajduje się 1,5 m pod... ...

Data powstania obiektu: 1877 r.

Opis

Tunel zbudowano metodą drążenia w latach 1876-1877, a do budowy użyto kamienia. Ówczesną budowę linii kolejowej wraz z tunelem sfinansował arcyksiążę Albrecht Fryderyk Habsburg. Tunel jest częścią linii kolejowej z Bielska-Białej do Żywca. Długość tunelu - 268 m, wysokość - 6 m, a strop tunelu znajduje się 1,5 m pod powierzchnią gruntu (drogi). Wewnątrz biegnie generalnie jeden tor, tylko w odcinku północnym na niewielkiej długości biegnie drugi.

Na początku wojny w nocy z 2 na 3 września tunel został wysadzony w powietrze przez wycofujące się Wojsko Polskie, lecz po kilku tygodniach został naprawiony. Tunel biegnie wzdłuż (pod) ul. 3 Maja oraz ul. Zamkową. Północny wlot do tunelu znajduje się w okolicy hotelu Prezydent, a południowy w okolicy Teatru Polskiego, pod ul. Bohaterów Warszawy.

Źródło: polskaniezwykla.pl

Dane adresowe Tunel kolejowy 3 Maja 12 43-300 Bielsko-Biała N49º49'25.964", E19º2'42.561"
Cechy i udogodnienia
Zabytek techniki
Tylko z zewnątrz

Korzystając z tej strony akceptujesz, że w Twoim urządzeniu końcowym zostaną zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają nam świadczenie usług. Brak zgody na pliki cookies oznacza, że pewne funkcjonalności strony mogą być niedostępne. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies.